Ostatnie wyszukiwania:
Szybki dostęp - popularne wyszukiwania
Polecany produkt
Sprawdź promocję na buty trekkingowe 4F!
sklep.elcamp.pl

Chcesz pomóc Ukrainie? Zobacz jak.

Marcin Kłósek
28 lutego, 2022
Udostępnij:

Jeśli zastanawiasz się jak możesz pomóc Ukrainie i jej mieszkańcom?  To, poniżej znajdziesz linki do organizacji które organizują zbiórki finansowe i organizują różne akcje pomocowe.

Pamiętaj! Zanim zaczniesz działać na własną rękę, zobacz czy nie możesz wspomóc którąś z organizacji pozarządowych które starają się działać w zorganizowany sposób. Unikając w ten sposób niepotrzebnego chaosu.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych uruchomiło stronę pomagamukrainie.gov.pl za pośrednictwem której będzie koordynowana pomoc dla osób uciekających z Ukrainy.

Organizacje prowadzące zbiórki :

Polska Akcja Humanitarna;

Polski Czerwony Krzyż;

Ukraiński Dom w Warszawie;

Solidarni z Ukrainą – Fundacja Pomagam;

Firmy dla Ukrainy – Fundacja Pomagam;

Fundacja Siepomaga.pl;

Fundacja Siepomaga.pl – Pomoc dla Vasyla i jego rodziny

Fundacja PCPM z pomocą Ukrainie;

Fundacja Otwarty Dialog;

Fundacja Gdańska;

Fundacja HumanDoc;

SOS Wioski Dziecięce;

Fundacja Świętego Mikołaja;

Unicef Polska;

Polska Misja Medyczna;

Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza;

Caritas;

Fundacja Nasz Wybór;

Warto Razem;

Fundacja Dobrych Inicjatyw.

Fundacja Avalon;

Fundacja Zbieramy Razem;

Towarzystwo Przyjaciół Ukrainy;

Fundacja Pomocy Kobietom Eurohelp.

W samym Krakowie.

Jeśli chodzi o zbiórki rzeczy wg. listy, to w dniu wczorajszym (27.02.2022) magistrat zaapelował:

„Drodzy Krakowianie! Szanowni Darczyńcy!
Na razie musimy ograniczyć przyjmowanie rzeczy z dotychczasowej listy, bo nasze magazyny są pełne, a transporty na ten moment nie są przepuszczane przez granicę i dalej na Ukrainę.

LWÓW PRZEKAZAŁ NAM LISTĘ PILNYCH POTRZEB – Potrzebne są środki ochrony osobistej (czyli kamizelki kuloodporne, hełmy, siatki maskujące), leki, antybiotyki, bandaże, generatory prądu, śpiwory, karimaty, łóżka polowe, latarki, baterie, środki do odkażania wody, apteczki.

Jeżeli macie możliwość dostarczyć palety, to chętnie przyjmiemy, aby przygotować do transportu, to co już zebrane.”

Z kolei jeśli masz autobus, bus,  samochód ciężarowy i chcesz zgłosić swój wolontariat do pomocy przy transporcie darów z Małopolski lub nieodpłatnie przewieźć uchodźców z granicy z Ukrainą, powinieneś zgłosić to pod adres mailowy:

transport.ukraina@muw.pl

Zgłaszając swój samochód lub autobus, podaj:
– rodzaj środka transportu: bus/autobus/samochód ciężarowy,
– liczbę pasażerów, których można przewieźć (zgodnie z dowodem rejestracyjnym),
– szacowaną powierzchnię w m3 na załadunek darów oraz maksymalną ładowność.

Z kolei Archidiecezja Krakowska w porozumieniu z Wojewodą Małopolskim przygotowała już 700 miejsc dla uchodźców. Wszelkie zgłoszenia gotowości przyjęcia uchodźców z Ukrainy, przekazania darów, jak również chęć zaangażowania się w wolontariat, prosimy zgłaszać na adres e-mail: ukraina@diecezja.pl. Całodobowy kontakt z Caritas Archidiecezji Krakowskiej jest możliwy również pod numerem telefonu +48 780 604 584.

Śledźcie też liczne grupy na FB w tym największą Pomoc dla Ukrainy

Dział marketingu

NASZ ZESPÓŁ

Justyna Krzyśków
Specjalista ds. marketingu
Justyna Krzyśków
+48 665 601 066Wyślij wiadomość

Zadaj nam pytanie

Skorzystaj z formularza kontaktowego
(* pola wymagane)
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej (1-2 dni robocze).
Twoja prywatność
Wraz z naszymi partnerami przechowujemy i/lub uzyskujemy dostęp do informacji w urządzeniu, takich jak unikatowe identyfikatory w plikach cookie, w celu przetwarzania danych osobowych. W naszej Polityce Prywatności użytkownik może dowiedzieć się w jakim zakresie i jakim podmiotom mogą zostać przekazywane dane. Użytkownik ma prawo do sprzeciwu w przypadku występowania prawnie uzasadnionych interesów.
Jakie dane przetwarzamy:
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu.